Prin definitie, strategia de PR reprezinta plan atent gandit, care ajuta la procesul promovarii unei afaceri, castigand in acelasi timp credit din partea publicului-tinta. De asemenea, strategia de PR contribuie la anticiparea situatiilor de criza, ceea ce face ca o serie de solutii sa fie preventiv rezervate. Sfaturi pentru realizarea unei strategii de PR poti intalni peste tot, la doar un singur click, insa este important sa stim de unde anume alegem sa ne informam si sa cerem acele sfaturi pentru realizarea unei strategii de PR care sa ne ajute si sa ne creioneze o imagine de ansamblu asupra tuturor aspectelor de care trebuie sa tinem cont atunci cand este necesara realizarea acestui tip de strategie, fara de care nicio companie nu are sorti de izbanda.

Asadar, cateva sfaturi pentru realizarea unei strategii de PR sigure si cu efect in planul dezvoltarii si promovarii companiei puteti gasi oricand accesand site-ul Agentiei de Comunicare si PR – Tudor Communication. In continuare, va vom schita cateva dintre cele mai semnificative sfaturi pentru realizarea unei strategii de PR.

  1. Research-ul – acest pas este foarte important pentru a stabili care a fost impactul articolelor postate in trecut, putand sa ne dam seama care sunt necesitatile viitoare si cum anume ne putem imbunatati tacticile urmatoare, daca situatia o impune.
  1. Cum il evidentiem? – acest pas constituie stabilirea nevoilor pe care le au consumatorii si, ulterior, obiectivele de comunicare ale brandului.
  1. Publicul-tinta – inainte de a concepe strategia de comunicare, trebuie sa identifici care este publicul-tinta caruia i te adresezi.
  1. Mediile micro si macro – acest pas presupune gasirea factorilor care pot influenta strategia de comunicare, mediile macro referindu-se la factorii incontrolabili, dar cu impact mare, iar factorii micro se refera la aspecte care au legatura directa cu organizatia.
  1. Mesajul si contentul – puterea mesajului pe care il transmitem este puntea de legatura intre companie si public-tinta, de aceea mesajul trebuie sa impresioneze, sa starneasca interes si sa seduca.
  1. Alegerea instrumentelor de PR – acest pas asigura modalitatile de autoevaluare a strategiei de PR dupa lansare, insa ajuta si la stabilirea unor detalii de maxima importanta cum ar fi echipa cu care se va lucra sau cunoasterea trendului actual in functie de ceea ce dorim sa expunem public.
  1. Tactici de PR – conform specialistilor din domeniu cele mai bune sfaturi de pentru realizarea unei strategii de PR sunt cele care mizeaza pe modelul PESO (paid, earned, shared, owned media). Practic, s-ar traduce astfel: furnizare de informatii, mentinerea unei legaturi intre consumator si brand, crearea de evenimente menite sa formeze o imagine holistice asupra produsului, activitate regulata in universul media, generarea de publicitate, dar si manifestarea unei atentii deosebite pentru eventualele situatii de criza cu care te poti confrunta la un moment dat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *